סקירת ודירוג ליגות הכדורגל הטובות באירופה

בין חובבי הכדורגל האירופי מתקיים ויכוח מתמיד מי הליגה הטובה באירופה (וכנראה גם בעולם…). הנושא המרתק הזה מתקיים באופן קבוע ומשתנה משנה לשנה.

הליגות והקבוצות הבולטות

הליגה האנגלית

מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ארסנל, ליברפול, ניוקאסל, טוטנהאם, ווסטהאם, פולהאם, קריסטל פאלאס, אסטון וילה.

הליגה הספרדית

ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, סביליה, ולנסיה, ויאריאל, בטיס.

הליגה האיטלקית

מילאן, אינטר, יובנטוס, נאפולי, רומא, לאציו .

הליגה הגרמנית

באיירן מינכן, דורטמונד, באייר לברקוזן, אוניון ברלין, ורדר ברמן.

הליגה הצרפתית

פ.ס.ז', לנס, מונאקו, מרסיי, ליון.

הליגה ההולנדית

אייאקס, פ.ס.וו, פיינורד.

 

איחוד הכדורגל האירופי, אופ"א, עושה לנו את העבודה ומדרג כל שנה את הליגות בצורה מאוד מסודרת לפי שיטת דירוג הלוקחת בחשבון את ביצועי המועדונים השונים באותה ליגה.

ציון הדירוג מבוסס על תוצאות המועדונים של כל מדינה בחמש העונות הקודמות של ליגת האלופות והליגה האירופית של אופ"א. כמו כן, הדירוג קובע את מספר המקומות המוקצים להתאחדות (מדינה) בתחרות מועדוני אופ"א הקרובה.

ציון הדירוג למועדון לעונה מבוסס על נקודות שהושגו על ידי כל המועדונים שלה בעונה נתונה בליגת האלופות של אופ"א (UCL), הליגה האירופית של אופ"א (UEL) וליגת הקונפרנס של אופ"א (UECL).

הציון למועדון מתבסס על ניצחונות / תיקו משלב הבתים, ניצחונות / תיקו בשלב הנוק אאוט, התקדמות בשלב הנוק אאוט וכמובן זכייה או סגנות .

כל התוצאות הללו משוקללות לציון אחד מסכם שמציג את דירוג הליגה ביחס לליגה אחרות,

או בקיצור, הליגה נחשבת לטובה ואיכותית יותר ככל שהקבוצות שלה מצליחות יותר באירופה באופן מצטבר ועקבי לאורך זמן.

4 הליגות הנמצאות בטופ של הדירוג האחרון של אופ"א לעונת 2022/23

  1. הליגה האנגלית (פרמיירליג)
  2. הליגה האיטלקית (סרייה A )
  3. הליגה הגרמנית (בונדסליגה)
  4. הליגה הספרדית (לה ליגה)

כמו שניתן לראות הליגה הדומיננטית בשנים האחרונות היא הליגה האנגלית, הפרמיירליג, מכיוון שהקבוצות האנגליות בשנים האחרונות מצליחות מאוד ומתרחקות משאר מועדוני הפאר האירופיים. ב 5 מתוך 6 השנים האחרונות הגיעה קבוצה אנגלית לגמר ליגת האלופות, ומתוכן 2 גמרים היו על טהרת הקבוצות האנגליות בעונת 2020/21 ועונת 2018/19. בפועל 3 זכיות ב 6 שנים האחרונות בליגת האלופות היו של קבוצות מהפרמיירליג.

למי שתהה מה קורה בליגה הסעודית, אז כן בשנה האחרונה היתה נדידת כוכבים גדולה אל הליגה הסעודית (רונאלדו, בנזמה, ניימאר, מאנה, פאביניו ועוד…) אבל זה עדיין לא הופך את הליגה הזו לחזקה והיא מדורגת הרחק הרחק משאר הליגות המובילות בהן שיחקו אך לא מזמן הכוכבים הללו.

כרטיסים לליגה אנגלית, כרטיסים לליגה ספרדית, כרטיסים לליגה איטלקית, כרטיסים לליגה גרמנית הם מצרך מבוקש כל עונה ורצוי לתכנן מראש את הנסיעה והמשחק אליו אתם רוצים להגיע.

אם אתם מחפשים כרטיסים למשחקי כדורגל או כרטיסים לאירועים בחו"ל חייגו >> 03-3733840