פורמולה 1: נהגים ומערך הכוחות בעונת 2025
עונת 2025 של פורמולה 1, העונה ה-76 בהיסטוריה של הסדרה היוקרתית, מביאה עמה שינויים דרמטיים במערך הנהגים והקבוצות. התחרות על מושבי הנהיגה היוקרתיים התעצמה השנה, עם מעברים היסטוריים שמשנים את מאזן הכוחות בענף.
תמונת הנהגים לעונת 2025 משקפת גם את מגמות העומק של הספורט: קבוצות המחפשות תמהיל מנצח בין ניסיון לכישרון צעיר, וכן הניסיון של קבוצות ותיקות לחזור לקדמת הבמה. בעוד היצרניות הגדולות ממשיכות להשקיע משאבים עצומים בפיתוח, בסופו של יום, הנהגים הם אלה שמבדילים בין ניצחון לתבוסה.
המעברים והשינויים הגדולים בעונת 2025
עונת 2025 של פורמולה 1 מביאה עמה שינויים דרמטיים במערך הנהגים והקבוצות שמעצבים מחדש את פני הספורט האהוב. בין השינויים הבולטים:
לואיס המילטון בפרארי
לאחר 11 עונות במרצדס, אלוף העולם 7 פעמים עבר לסקודריה פרארי המיתולוגית, במהלך שהסעיר את עולם המרוצים. המילטון מצטרף לשארל לקלר בצוות שמבטיח להיות אחד החזקים ביותר על המסלול, כשהוא מחליף את קרלוס סאינס.
קרלוס סאינס בויליאמס
סאינס, שהודח מפרארי לטובת המילטון, מצא בית חדש בקבוצת ויליאמס לצד אלכסנדר אלבון, במטרה להוביל את המותג הבריטי הוותיק בחזרה לקדמת הבמה.
אנדריאה קימי אנטונלי במרצדס
כדי למלא את החלל שהותיר המילטון, מרצדס הפתיעה עם מינויו של הכישרון האיטלקי הצעיר אנטונלי, שמצטרף לג’ורג’ ראסל בקבוצה הגרמנית.
ליאם לוסון והמעבר לרד בול
הניו-זילנדי המבטיח ליאם לוסון קודם מקבוצת האחות רייסינג בולס לקבוצת האם רד בול, כמחליפו של סרחיו פרס, ומצטרף לאלוף העולם מקס ורסטאפן. עם זאת, לאחר שני מרוצים בלבד הוחלף ביוקי צונודה בשל ביצועים מאכזבים, בדגש על הזדמנות נוספת בקבוצת רייסינג בולס.
ג’ק דוהאן באלפין
אלפין הכניסה רוח חדשה עם מינויו של האוסטרלי ג’ק דוהאן, שמצטרף לפייר גאסלי לאחר עזיבתו של אסטבן אוקון.
שינויים נוספים:
- אסטבן אוקון עבר מאלפין להאס
- ניקו הולקנברג עזב את האס והתחיל מחדש בקיק סאובר
- אוליבר ברמן קיבל הזדמנות בהאס לצד אוקון
- גבריאל בורטולטו מצטרף לקיק סאובר כרוקי מבטיח
- איזק הדג’אר מצטרף לרייסינג בולס (VCARB) כחלק מתוכנית הצעירים של רד בול
מערך הנהגים המלא לעונת 2025
קבוצה | נהגים | מספרי מכונית |
---|---|---|
אלפין BWT | ג’ק דוהאן, פייר גאסלי | 7, 10 |
אסטון מרטין קוגניזאנט | פרננדו אלונסו, לאנס סטרול | 14, 18 |
פרארי HP | שארל לקלר, לואיס המילטון | 16, 44 |
האס מאניגרם | אסטבן אוקון, אוליבר ברמן | 31, 87 |
קיק סאובר | ניקו הולקנברג, גבריאל בורטולטו | 27, 5 |
מקלארן | לנדו נוריס, אוסקר פיאסטרי | 4, 81 |
מרצדס | אנדראה קימי אנטונלי, ג’ורג’ ראסל | 12, 63 |
ויזה קאשאפ רייסינג בולס | איזק הדג’אר, יוקי צונודה/ליאם לוסון* | 6, 22/30 |
רד בול אורקל | מקס ורסטאפן, ליאם לוסון/יוקי צונודה* | 1, 30/22 |
ויליאמס | אלכסנדר אלבון, קרלוס סאינס | 23, 55 |
*בשל חילופי נהגים במהלך העונה
הנהגים שצריך לעקוב אחריהם ב-2025
מקס ורסטאפן
אלוף העולם המכהן ממשיך להוביל את רד בול בשאיפה לשמור על ההגמוניה, למרות האתגרים החדשים ממתחרים מתחזקים. ורסטאפן הוכיח יכולת יוצאת דופן של התאמה לכל תנאי מסלול ומזג אוויר, כאשר עקביותו היא אחד מנכסיו הגדולים ביותר.
לנדו נוריס
הבריטי המבריק של מקלארן מפציע כמועמד אמיתי לאליפות, כשמקלארן ממשיכה את המומנטום החיובי שצברה בעונה הקודמת. אחרי שנים של הבטחה, נוריס מראה סימנים שזו עשויה להיות העונה בה יממש את הפוטנציאל המלא שלו.
לואיס המילטון
בפרק האחרון בקריירה המפוארת שלו, המילטון מחפש את אליפות העולם השמינית ששברת שיא, הפעם באדום של פרארי. המעבר מהווה הימור עבור המילטון, אך גם הזדמנות להוכיח את עצמו במכונית ובסביבת עבודה חדשה.
שארל לקלר
עם היתרון של מכונית חזקה והנהג עם הניסיון בקבוצה, לקלר נחוש להפוך את 2025 לשנה שבה יוכתר אלוף העולם. האתגר עבורו יהיה להתמודד עם נוכחותו של המילטון בצוות ולהוכיח את עליונותו.
אנדריאה קימי אנטונלי
הכישרון הצעיר של מרצדס הגיע עם ציפיות עצומות, ועד כה מציג יכולות רבות ובגרות מעוררת התפעלות למרות גילו הצעיר. הוא ניצב בפני האתגר העצום של למלא את נעליו של המילטון, אבל התוצאות הראשוניות מבטיחות.
פרננדו אלונסו
בגיל 43, הספרדי הוותיק ממשיך להפגין יכולות מרשימות ומוטיבציה בלתי נדלית. האם זו תהיה עונתו האחרונה? אלונסו ממשיך להוות השראה לנהגים צעירים וותיקים כאחד.
מערך הכוחות הקבוצתי ב-2025
מקלארן – המתאגרת החדשה
מקלארן המשיכה את תנופת השיפור והפכה למועמדת אמיתית לאליפות היצרנים עם הצמד החזק נוריס-פיאסטרי. הקבוצה מלונדון הפגינה שיפור יציב בשנים האחרונות וכעת נראה שיש להם פלטפורמה טכנית ראויה להיאבק על האליפות.
מרצדס – חזרה למסלול
ללא המילטון אך עם תכנון מכונית מחודש, מרצדס חוזרת להיות כוח מוביל על המסלול עם המכונית F1 W16. ראסל לוקח את תפקיד הנהג המוביל, ואנטונלי מהווה את העתיד של הקבוצה. היחסים ביניהם יהיו מרתקים לצפייה.
רד בול – ההגנה על התואר
למרות האתגרים הגדלים, רד בול ממשיכה להציג מכונית חזקה עם ורסטאפן בחוד החנית, אם כי תחלופת הנהג השני יצרה חוסר יציבות מסוים. אחרי שנים של דומיננטיות, השאלה היא האם הקבוצה תצליח לשמור על היתרון הטכני שלה.
פרארי – שנת המפנה?
עם צירופו של המילטון לצד לקלר, פרארי בונה על הצמד החזק ביותר שהיה לה מזה שנים רבות, כשהמטרה ברורה – חזרה לצמרת העולמית. מבחינה טכנית, המכונית נראית תחרותית, אבל האתגר האמיתי יהיה ניהול הדינמיקה בין שני נהגים בעלי שאיפות אליפות.
אסטון מרטין – הימור על עתיד
בעונה שעשויה להיות האחרונה של פרננדו אלונסו, אסטון מרטין מקווה להתחרות בקדמת הבמה. ההשקעה העצומה של לורנס סטרול נותנת אותותיה, אם כי עדיין נדרשת קפיצת מדרגה נוספת להתמודד עם ארבע הקבוצות המובילות.
הקבוצות האחרות
קבוצות כמו האס, אלפין, ויליאמס וקיק סאובר מתמודדות עם אתגרים משלהן, כשפערי התקציב והמשאבים ממשיכים להיות משמעותיים. עם זאת, תקרת התקציב משפרת בהדרגה את יכולתן להתחרות.
הזדמנות לחוות את פורמולה 1 מקרוב!
רוצים לראות את הנהגים האלה מקרוב? ב-טיקט פלייס אנחנו מציעים כרטיסים למיטב מרוצי פורמולה 1 בעונת 2025, כולל:
- גרנד פרי מונקו
- גרנד פרי איטליה במונזה
- גרנד פרי אוסטריה
- גרנד פרי בלגיה
- גרנד פרי הולנד
- גרנד פרי אבו דאבי
לטבלת הכרטיסים הזמינים ומחירים >> הזמנת כרטיסים לפורמולה 1 <<